Webáruház készítés lépésről - lépésre 2.rész

Ha már ezt olvasod, akkor biztosan tudod mit fogsz forgalmazni.
Viszont itt máris egy döntést kell hoznod: Milyen rendszered legyen? Többféle olcsóbb webshop motor elérhető (wordpress, joomla stb.). Ezeknek a hátránya a nyílt forráskód, könnyű megtámadhatóság és feltörhetőség. A másik választás a zárt kódú saját fejlesztésű oldal, mint amit mi is fejlesztünk. A zárt kódú oldalak sebezhetősége sokkal kisebb, szinte feltörhetetlen. Ráadásul teljesen egyedi, kifejezetten a Te vállalkozásodra szabva.
A sikeres kiválasztást követően meg kell tervezni az oldal kinézetét. Minél letisztultabb és átláthatóbb, annál könnyebben igazodnak ki rajta a felhasználók. Ez a gyakorlatban azt jelenti a számunkra, hogy szeretünk szakítani a sablonos megoldásokkal, de úgy, hogy ne szaladjunk túl a művészieskedés és a használhatóság határain.
Marketing szempontból fontos, hogy amit keresnek a látogatók azt könnyedén megtalálják, illetve megértsék az oldal működését. Fontos például a keresés mező láthatósága az oldaladon. Amennyiben az nincs szem előtt, nem fogja keresgélni a felhasználó.
Általános igazság, hogy a felhasználó megoldást keres a problémájára, legyen az információ vagy szükséglet. Ha megtalálja a választ, akkor később is vissza fog jönni. Remarketinggel egy ilyen vásárlót visszacsábítani 5x könnyebb, mint újat szerezni.
Tervezzünk hosszútávra! A designban és az oldal struktúrájában nem szokás nagy változtatásokat tenni, mert a visszatérő vásárlók tudják a „kitaposott ösvényt” és emlékeznek az oldal működésére. Bennük már kialakult a bizalom és az elégedettség. Egy esetleges nagyobb változtatás csökkentheti vagy eltüntetheti azt.
Designokat terveztetni vagy vásárolni tudsz. Egy alternatíva lehet akár a Templatemonster is. Itt több ezer kinézet közül tudsz választani, amit fel tudunk használni az új weboldaladhoz vagy áruházadhoz.
https://www.templatemonster.com/?aff=Szoftverhaz
Érdemes regisztrálni és bogarászni egy kicsit. A számodra tökéletesen megfelelő már lehet fel is van töltve és csak arra vár, hogy „hazavidd”.

Nem győzzük eleget hangsúlyozni azt, hogy menyire fontos a keresőoptimalizálás. A Google rangsor alapján szerezhetünk vagy éppen veszíthetünk el látogatókat. Ha keresel valamit, akkor te sem mész el a találati oldalakon a 3. 4. vagy még további helyezésig, ugye? Ezzel más is így van! Ezért kell arra törekedni, hogy minél előrébb tudj kerülni a találati listában. Nem baj, ha neked ez ismeretlen terep! Azért vagyunk, hogy segítsünk neked a tapasztalatunkkal.
Van már domain neved? Ha nincs ötletelj és ellenőrizd szabad-e:
http://www.domain.hu/domain/szabad-e/
Arra figyelj oda, hogy ne legyen összekeverhető más céggel vagy termékkel, mert a Te vevőid lehet véletlen az ő oldalukra mennek és ott vásárolnak. Célszerű könnyen megjegyezhető nevet választani, amit szóbeli beszélgetésekben, telefonon könnyen át lehet adni.
Ezzel szorosan összekapcsolódik a tárhely. Sok erre szakosodott cég van, aki napi 24 órában tudja biztosítani az üzemeltetést. Ha nincs erre külön szolgáltatód, akkor be tudunk ajánlani partnerünknél, aki kedvezményesebb áron fogja biztosítani számodra.

Az előbb említettem, hogy mobil eszközökre is optimalizálnod kell az oldalad. Mivel egyre többen telefonról nézegetik a weblapokat, rendelnek meg termékeket vagy böngészik a közösségi médiát, szinte kötelező az oldalad reszponzívvá alakítani. Ez röviden annyit jelent, hogy az oldalad tartalma mindig az adott készülék felbontásához igazodik. Nem fog kilógni semmi a képernyőről nem csúsznak szét a szövegek. Biztos Te is láttál már ilyen oldalakat. Ilyenkor az első benyomás már egyből negatív lesz és valószínűleg be is zárod az oldalt.

Amennyiben már rendelkezel weboldallal, akkor Google Analytics-ben meg tudod nézni melyik aloldalaidra mennek a legtöbben. Valószínűleg a legnagyobb látogatottság nem egy termék vagy szolgáltatás adatlapján van, hanem egy cikknél vagy bejegyzésnél. Ez a webshopban sem lesz másképpen. Minőségi tartalmakkal, információkkal kell feltölteni digitális tered. Emellett persze fontos jó termékleírásokkal és képekkel ellátni termékeid, hiszen ezek győzik meg a felhasználókat a vásárlásról. Érdemes kombinálni ezt a kétféle tartalomkezelést. Tegyük fel, hogy egy kávéfajtát értékesítesz. Önmagában ez egy napi fogyasztási cikk. Sok ember használja és minden háztartásban előfordul. Az oldaladon írhatsz egy remek ajánlót a kávé jótékony hatásairól vagy történetéről. A szöveg végére egy csésze forró gőzölgő kávéról kitehetsz egy képet, alatta pedig az ezzel kapcsolatos termékeket megjelenítheted. Máris létrehoztál egy olyan tartalmat, ami növelte az oldalad marketing anyagait és összekapcsoltad a termékeladással. A keresőoptimalizálás elősegítése érdekében a cikkben pár kulcsszó megadásával máris újabb találatok jöhetnek a keresésekből. Igen tudjuk, ez időigényes. Biztos felmerült benned a kérdés, hogy mindez megéri-e?

A válaszom IGEN! Pontos számokat nem tudok mondani, hogy mennyire, de egy gyors hozzávetőleges számolással megbecsülhető. Lássunk egy példát:
Adwords hirdetést indítottunk napi 2000 Ft-os keretettel.
Kattintásonként nekünk 95 Huf/ látogató volt az arányunk. (Az egyszerűség kedvéért számoljunk 100 forinttal)
Ebből napi 20 elérést kaptunk fizetve, ezzel szemben miután elkezdtünk cikkeket és használati útmutatókat írni, azokra az oldalainkra napi 40-60 látogató érkezett, méghozzá INGYEN! Itt azért kicsit füllentettem, valójában nem ingyen érkeztek, hiszen a kolléga munkabérét meg kell fizetni, de ha ezekből a látogatókból már 1 vásárlás van, máris megtermelte az erre fordított bérköltséget. Nincs azonnal megtermelt értéke? Ez a tartalom akár évekig kint lehet, növelve a tudásbázisod, így szinte biztos, hogy előbb-utóbb kézzel fogható értéket is hozzáad cégedhez.

Emellett persze kell a külön hirdetés, hiszen a hirdetésekkel külön kulcsszavakra, akár termékre lebontva is célzottan tudsz elérni embereket, akár a Google keresőn keresztül, akár Facebook hirdetéssel.
Gyűjteni kell az e-mail címeket, abból feliratkozói bázist készíteni és már mehetnek is a hírlevelek.
Az embereket címlistákba szedheted. Minden címlistába más tematikájú hírleveleket küldhetsz. Ha jól rendszerezed őket, akkor mindenki olyan tartalmat kap, ami érdekli és ezáltal vásárlásra buzdítod.
Mielőtt nekilendülsz a hírlevél gyártásnak, mindenképpen nézd meg pár konkurencia működését. A nagyobbaktól mindig lehet tanulni. Ők már a kitaposott úton haladnak. Amennyiben ellesed tőlük a bevált technikákat, akkor időt és energiát takarítasz meg, amit saját ötleteid megvalósítására fordíthatsz.
Remélem tudtam segíteni és továbbra is hasznos információkkal ellátni. Ebből a cikksorozatból még van egy rész, amiben a tipikus hibákról teszünk majd említést. Ezen a linken tudod elérni.
