Webáruház készítés lépésről - lépésre 1.rész


Bevezető, hol is jár a digitális világ?
Társadalmunk napjainkra már azon a szinten tart, hogy az emberek már nem feltétlen a boltok polcain nézegetik az árukat, hanem már a Tesco bevásárlás is online térben zajlik egyre több helyen. Berakod a terméket a kosárba, majd egy alkalmazott kiszállítja hozzád. Nincs sorban állás, nincs cipekedés. Jelentősen csökken a vásárlásra fordított idő és persze az érték is, hiszen amíg körbejárjuk az üzletet biztos találunk valami olyan tárgyat amire valójában nincs szükségünk. Mégis megvesszük, mert akciós vagy éppen megtetszik.
Ilyenkor elgondolkozik az ember, ha már a kenyeret és a kilós kiszerelésű narancsot is online meg lehet vásárolni az én termékeim miért nem? Másoknak már működik a rendszer, kell nekem is!  Ha az elhatározás megvan irány a megvalósítás!
 
De mi is az első lépés a webshop létrehozáshoz, hogyan induljunk el? Cikkünk ebben fog segítséget nyújtani.
 
Minden vállalkozás alapvetően megoldásokat nyújt ügyfeleinek, legyen az egy termék vagy szolgáltatás. Képzeljük bele magunkat a vásárló helyzetébe. Meg kell értenünk azt, hogy mi motiválja, mi alapján hoz meg egy döntést, milyen értékeket részesít előnyben választása során. Árulhatjuk mi a legjobb minőségű és árú rókaprémet, ha az ügyfelünk csak egy lelkes állatvédő és csak műbundát szeretne venni.

Ahhoz, hogy jól működjön az online piacterünk ismernünk kell a célközönséget, egyáltalán van-e kereslet rá, ha van akkor marketing stratégiát kell kialakítanunk és meg kell terveznünk minden egyes részfolyamatot.
Ez lehet, hogy elsőre bonyolultnak és időigényesnek tűnik, viszont ez egy egyszeri nagyobb befektetés, ami később sokkal nagyobb forgalmat generálhat. A nagyobb forgalommal bővül a cég ismertsége, a Google találatokban előrébb kerül és ez elindít egy újabb kört. Még több embert el lehet érni és vásárlásra buzdítani őket.


A webáruház nyitásnak vannak jogi követelményei és mellette az üzemeltetéshez is számos kritériumot teljesíteni kell. Ne aggódj! Ezek nem lehetetlen dolgok. Azért van szükség rájuk, hogy csak azok a cégek kereskedhessenek, akik tisztességes magatartást képviselnek, mint amilyen a Te vállalkozásod is.   Többnyire olyan alapvető dolgok ezek, mint a cégnév, adószám kötelező megjelenítése. Szükséged van adatvédelmi nyilatkozatra és Általános Szerződési Feltételekre.
 
El kell döntened, hogy mennyi pénzt szeretnél költeni az új webshopodra (vagy mellette az új weboldaladra is, ha szükséges). Itt érdemes egy összeg keretet meghatározni, ahol reálisan felméred, hogy mennyi pénzt tudsz rászánni most vagy egy időintervallum alatt. Ilyenkor érdemes megvizsgálni azt, mennyi új megrendelést szerezhetsz és azok mennyivel növelik bevételeid. Ezt tekintheted egyfajta befektetésnek, hiszen itt pénzt áldozol arra, hogy a jövőben többet kereshess. Ha megvan mennyit költesz és mennyit nyerhetsz rajta, akkor tudsz megtérülési időt számolni.


Bízom benne, hogy itt egy kicsit elgondolkodtál és zakatolnak a számok a fejedben. Mi jött ki? Megéri? Vágjunk bele! Vagy esetleg nem jók az eredmények? Ne csüggedj! Vannak nem számszerű előnyei is. Azzal, hogy készítesz egy webáruházat azt gondolod csak egy nagy virtuális termékektől roskadozó üzleted van? Tévedsz! Ezzel egy olyan felületet kapsz, ahol egyszerre tudsz kommunikálni a vevőiddel és cikkeket, tartalmakat tudsz megosztani. Hírlevéllel célzott hirdetéseket tudsz küldeni a meglévő vevőidnek és érdeklődőidnek. Egyenesen oda tudod adni a vevőd kezébe a linket, ami elvezeti őt ahhoz a termékhez, amit egy gombnyomásra megvehet. Az interneten és tőlünk sok segítséget kaphatsz hogyan indulj el.  

Ez sem elég? Rendben! Odaadod a partnerednek a névjegykártyád, aki ránéz és lát egy rendezett szépen kialakított lapot. Ez is része az első benyomásnak, de mi van akkor, ha nem is ez az első benyomás? Mielőtt találkoztatok ő már rákeresett az oldaladra és az alapján már a cégedről van elképzelése. Ha lát egy régi 10 éves oldalt vagy éppen meg sem talál, akkor a véleménye már részben kialakult. Egy szép designnal és egy mai követelményeknek megfelelő oldallal máris kedvezőbb kép alakul ki cégedről és ezáltal rólad is. Ez pénzért nem megvehető előny. Nem csak leendő vevőid nyűgözheted le, konkurenciád is irigykedve nézegetheti oldalad azon gondolkodva ő miért nem vágott bele.


 
Kíváncsi vagy még több hasznos információra a megvalósítással kapcsolatban?
Itt a következő cikkünk, ahol a technikai részét fogjuk bemutatni! Feltétlen olvasd el ezt is!